Українська література 3 група

 01.12.22

Урок 18

Тема. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів «О слово рідне! Орле скутий»

1.    Перегляньте навчальне відео «О слово рідне! Орле скутий» Олександра Олеся

https://www.youtube.com/watch?v=QXBLeDUeBjY&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект

2.    Виразно прочитайте поезію та зробіть паспорт твору

Автор –

Рік написання –

Вид лірики:

Жанр :

Тема:

Ідея:

Напрям –

Віршовий розмір –

Римування –

Рима –

Образи-символи твору

Художні засоби

3.    Домашнє завдання. виразно читати напам’ять одну з поезій Олександра Олеся

24.11.22

Урок 17

Тема.  «Чари ночі» Олександра Олеся – перлина інтимної лірики. Мотив краси, кохання й молодості.

1.    Перегляньте навчальне відео «Чари ночі» Олександра Олеся

https://www.youtube.com/watch?v=P9aIAFwvIW4&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

2.    Виразно прочитайте поезію та зробіть паспорт твору

Автор –

Рік написання –

Вид лірики:

Жанр :

Тема:

Ідея:

Напрям –

Віршовий розмір –

Римування –

Рима –

Образи-символи твору

Художні засоби

3.    Домашнє завдання. Виразно  читати поезію

18.11.22

Урок 16

Тема. Життя і творчість Олександра Олеся, світоглядні переконання митця. Неоромантичні й символістські тенденції у вірші «З журбою радість обнялись…»

1.    Перегляньте навчальне відео  за покликанням https://www.google.com/search?q=%D0%96%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F+%D1%96+%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C+%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B0+%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8F,+%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D0%BD%D1%96+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%86%D1%8F.+%D0%9D%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96+%D0%B9+%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%81%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96+%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97+%D1%83+%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%88%D1%96+%C2%AB%D0%97+%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE%D1%8E+%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C+%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D1%8F%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%8C%E2%80%A6%C2%BB&rlz=1C1GGRV_enUA764UA764&sxsrf=ALiCzsY0kTR1jRFssdtq_IjZSIjAxykalg:1669030220809&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwjXybiLlr_7AhXCR_EDHdqZCpoQ_AUoBHoECAIQBg&biw=1174&bih=512&dpr=1.5#fpstate=ive&vld=cid:79c35781,vid:R4h-WYEtscg, зробіть конспект (хронолічну таблицю) життєпису письменника

2.    Виразно прочитайте поезію та зробіть паспорт твору

Автор –

Рік написання –

Вид лірики:

Жанр “З журбою радість обнялась”:

Тема:

Ідея:

Напрям –

Віршовий розмір –

Римування –

Рима –

Образи-символи твору “З журбою радість обнялась”:

Художні засоби

антитеза:

оксюморон

порівняння:

персоніфікація:

Особливість твору “З журбою радість обнялась”

Вірш побудований на контрастах. Автор використовує антитези

Для вірша характерний ліризм; чутливість та мелодійність; нестримне поривання до краси;

Глибоке відчуття й оригінальне переосмислення фольклору;

Відтворення в слові гами звуків і кольорів оточуючого світу.

3.             Домашнє завдання. Виразно читати вірш , підручник стор. 224-226

17.11.22

Урок 15

Тема. Виразне читання поезій Миколи Вороного

Здобувачі освіти  виразно читають поезію Миколи Вороного напам’ять

Урок 14

Тема. Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії М. Вороного “Блакитна Панна”. Жіночий образ як сюжетний центр символістського твору “Інфанта”. Мотив самотності людини

·      1.   Перевірка домашнього завдання

         Дайте письмові відповіді на запитання.

1.      Микола Вороний народився ….

2.      Навчався …

3.      З університету був виключений за …

4.      Перша поезія мала назву …

5.      З 1897 р. до 1900 р. працює актором у трупах …

6.      У 1903 році поет одружився з …

7.      1917 р. у «Національному театрі» обіймав посаду ….

8.      Був звинувачений і арештований за …

9.      Був репресований у …

10.    Вороного стратили …

11.    Миколу Вороного було реабілітовано посмертно …

12.    Син Вороного – …  

·       2.  Перегляньте відеоурок за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=LEPcdF2zYfA

·        «Блакитна Панна»

Поезію «Блакитна панна» Микола Вороний написав у 1912 році. Вірш має яскраві тропи та витончену форму й передає два провідних мотиви: возвеличення краси природи та єдність природи з митцем. Блакитна Панна – це образ весни, яка тривожить душу ліричного героя.

1.    Виразно прочитайте поезію «Блакитна Панна» або перегляньте відеоролик за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=42tC8p-kQ2Y

Оформіть словник літературознавчих термінів (у зошиті).

-         Блавати – волошки; шовкова тканина блакитного кольору.

-   Арабеска – вид орнаменту з геометричних фігур, стилізованого листя, квітів і т. ін., який поширився в Європі під впливом арабського мистецтва; жанр інструментальної п’єси витонченого примхливого характеру.

-         Фреска – вид живопису; настінний розпис картини, нанесений водяними фарбами по свіжо нанесеній вологій штукатурці.

-  Гротеск –  (від фр. – смішний, незвичайний) – художній засіб, що грунтується на свідомому карикатурному спотворенні, порушенні форм і розмірів предметів, перебільшенні чи применшенні зображуваного, на поєднанні різких контрастів, сполученні реального з фантастичним, трагічного чи смішного з комічним. Гротеск – вищий ступінь комічного. Термін цей походить від знайдених у ХУІ ст. Італійським художником Рафаелем химерних настінних малюнків у римських підземних гротах.

 ·        5. Прослухайте поезію «Інфанта» М. Вороного

https://www.youtube.com/watch?v=XimdG8BKsi4 – «Інфанта»

Інфанта — дитина, принцеса в Іспанії та Португалії

·       6.  Заповніть літературний паспорт вірша,  визначивши

 Жанр

 Тема

 Основний мотив: 

 Художні засоби:

Неологізми  

 Порівняння 

Метафоричні епітети:    

Римування: 

Рими

Розмір:       

 Образи-символи:     

·      7.    Домашнє завдання: Читати та аналізувати поезію.   Поезію «Блакитна панна» вивчити напам’ять



Урок 13        10.11.2022

Тема. Життя і творчість Миколи Вороного, багатогранна діяльність поета. Творчість Вороного – перша декларація ідей і форм символізму.

1.       Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=-9Wb-51qQPw&ab_channel=MONUKRAINE, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

2.     Домашнє завдання: виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7174552

 

Урок 12          03.11.2022

Тема. Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Конфлікт між буденним життям і високим пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=dmpprI0btms&ab_channel=MONUKRAINE,

 https://www.youtube.com/watch?v=73kcO0P0MHs&ab_channel=MONUKRAINE, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

3.     Домашнє завдання: підготувати  виступ «Художні особливості драми-феєрії»

виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8061625

 

Урок 11         27.10.2022

Тема. Символічність образів Мавки й дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килини – антиподи головній героїні Мавці в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Симбіоз  духовності і прагматизму в образі Лукаша

1.     Перегляньте відео за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=zsB2sn-KJYQ&ab_channel=MONUKRAINE,

 зробіть конспект

2.      Виконайте тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1756893

3.     Домашнє завдання: підготувати характеристики героїв

 

Урок 10        14.10.2022

Тема. Драма Лесі Українки «Лісова пісня», її фольклорно-міфологічна основа.

1.     Перегляньте відео за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=SRQS-FgxcS4&ab_channel=MONUKRAINE,

 зробіть конспект та зробіть паспорт твору

2.     Домашнє завдання:  прочитати твір, перегляньте  фільм https://www.youtube.com/watch?v=W2ttQkuegb8&ab_channel=%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%9B%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0

Урок 9           14.10.2022

Тема. Виразне читання  поезій Лесі Українки (напам’ять)

Здобувачі освіти читають поезії Лесі Українки напам’ять.


Урок 8                                  13.10.2022

Тема.  Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети у вірші Лесі Українки “Мріє, не зрадь”. Зображення повені людських почуттів у вірші “Стояла я і слухала весну...” 

1.                Перегляньте відеофільм

https://meet.google.com/bwy-nvtn-yyj вірш  Лесі Українки “Мріє, не зрадь”

https://www.youtube.com/watch?v=XRH9QhzJkxs – урок

 

2. Прочитати поезію, зробити ідейно-художній аналіз (Рід, жанр, вид лірики, тема, головна думка, художні засоби).

Леся Українка “Мріє не зрадь” – один з прикладів філософської лірики. У цій поезії лірична героїня твору переживає емоційний злет, що змушує на відверті зізнання.

Історія написання вірша “Мріє не зрадь

Цей вірш авторка написала у серпні 1905 року, коли перебувала у Грузії. У той час розгорталася революція в Російській імперії – потужні протести, повстання і страйки.

Мріє, не зрадь!..

Леся Українка

Мріє, не зрадь! Я так довго до тебе тужила,
Стільки безрадісних днів, стільки безсонних ночей.
А тепера я в тебе остатню надію вложила.
О, не згасни ти, світло безсонних очей!Мріє, не зрадь! Ти ж так довго лила свої чари
в серце жадібне моє, сповнилось серце ущерть,
вже ж тепера мене не одіб’ють від тебе примари,
не зляка ні страждання, ні горе, ні смерть.Я вже давно інших мрій відреклася для тебе.
Се ж я зрікаюсь не мрій, я вже зрікаюсь життя.
Вдарив час, я душею повстала сама проти себе,
і тепер вже немає мені вороття.

Тільки — життя за життя! Мріє, станься живою!
Слово, коли ти живе, статися тілом пора.
Хто моря переплив і спалив кораблі за собою,
той не вмре, не здобувши нового добра.

Мріє, колись ти літала орлом надо мною, —
дай мені крила свої, хочу їх мати сама,
хочу дихать вогнем, хочу жити твоєю весною,
а як прийдеться згинуть за теє — дарма!

З/VІІІ 1905

·        https://www.youtube.com/watch?v=8qi1JyXknn4&t=6s –  "Стояла я  і слухала весну"

2.                 Проаналізуй вірші і склади паспорт твору до кожного вірша за схемою:

·                   автор

·                   назва

·                   рід літератури

·                   жанр

·                   провідний мотив (основна тема, про що йдеться у вірші)

·                   ключові слова (слова, які допомагають розкрити зміст твору)

·                   художні засоби (епітети, метафори, порівняння, риторичні звертання, асонанс, алітерація, антоніми, інверсія, символ тощо). Виконуючи це завдання, повтори про художні засоби.

Д/з  Написати аналіз поезій, читати підручник с. 190 - 192


11.10.2022

Урок 6

Тема. Життєвий  і творчий шлях Лесі Українки

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=i8XRAmsxvGw&ab_channel=MystetskyiArsenal,

2.    https://www.youtube.com/watch?v=m5CTLDKkva8&ab_channel=TamaraSkrypka, зробіть конспект

3.    Опрацюйте матеріал підручника   стор. 186-187

Урок 5

Тема. Образне слово поетичного модернізму. Альманах «З над хмар і з долин». Угрупування «Молода муза». «Нова» драма на межі століть.

1.    Перегляньте відео за покликанням https://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1:UIED+Ukrainian-literature-10th-grade+2020/courseware/18b6d12123364b468c9440ebdeb811fc/3ea44a5ee42d46788be27dbb57b641c3/1?activate_block_id=block-v1%3AUIED%2BUkrainian-literature-10th-grade%2B2020%2Btype%40vertical%2Bblock%408a6177a9d1524af0ad9682834b2f29ee, зробіть конспект

2.    Опрацювати матеріал підручника   стор 183-185

Урок 4

 Тема. Контрольна робота за творчістю Ольги Кобилянської, Василя Стефаника, Володимира Винниченка

1.    Виконати тести

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4864659

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8337248

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2215246

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6342093

 

Урок №2-3

Тема. Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту в новелі В. Винниченка “Момент” Образ панни – утілення ідеї вічної жіночності й краси в новелі В. Винниченка “Момент”. Імпресіонізм твору

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Gq4EsX_QDPI&t=11s,  https://www.youtube.com/watch?v=C-xnYMwYMLIhttps://www.youtube.com/watch?v=zU5So6nV66I

2. Опрацюйте матеріал підручника Українська література стор. 180 -182

Домашнє завдання: зробити цитатну характеристику героїв новели


Урок №1

Тема. Життя і творчість Володимира Винниченка. Винниченко-художник

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=oj-2yfSndgI, зробіть конспект

2. Опрацюйте матеріал підручника Українська література стор. 177-179


Немає коментарів:

Дописати коментар