Українська мова 1 група

 

Виконані вправи надсилайте на адресу sinkevic532@gmail.com


Урок 50

Тема. Контрольна робота. Орфографічна норма

 Виконайте тести

Орфографічна норма https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5907863

Написання не, ні з різними частинами мови https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8797992


Урок 49

Тема. Написання не, ні з різними частинами мови

1. Виконайте тести Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання їх

за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3944252

2. Перегляньте відеоурок Написання не, ні з різними частинами мови за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=7T2k49dquIY&t=6s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект, виконайте запропоновані завдання

3. Опрацюйте матеріал  підручникаУкраїнська мова 10 клас вправа 501 (усно)

4. Виконайте вправи 503, 505, 506.Українська мова 10 клас

Домашнє завдання параграф 47Українська мова 10 клас


Урок 48

Тема. Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання їх

1.     Виконайте тести Складні випадки написання географічних назв за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5942026

2.     Перегляньте відео урок Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання їх за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=k6keLfjjamk&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD ,   зробіть конспект, виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи 490 (усно) 491 (усно),  492, 493,494Українська мова 10 клас

4.     Домашнє завдання параграф 46 вправа 499Українська мова 10 клас


Урок 47

Тема. Складні випадки написання географічних назв

1.     Виконайте тести Складні випадки написання прізвищ за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7074433

2.     Перегляньте відео урок Складні випадки написання географічних назв за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ULY27CXn7BY&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект, виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи 472 (усно) 473 (усно),  474 (усно), 475, 476Українська мова 10 клас

4.     Домашнє завдання параграф 44 вправа 480Українська мова 10 клас 

 


Урок 46

Тема. Складні випадки написання прізвищ

1.     Виконайте тести Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. Правила графічних скорочень за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4726248

2.     Перегляньте відео урок Складні випадки написання прізвищ за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Fh8S6CiiJZE&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект, виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи 461 (усно), 462, 463, 466 (усно), 467

4.     Домашнє завдання параграф 43 вправа 469Українська мова 10 клас 



Урок 45

Тема.  Усний  контрольний твір «Життя без конфліктів»

 1. УВАЖНО ПРОЧИТАЙТЕ ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ У ФОРМАТІ ЗНО

Власне висловлення.          Твір у форматі  ЗНО.  

Крок перший

Уважно читаємо тему твору хоча б два рази. Надзвичайно важливо зрозуміти її. Не зробивши цього, категорично не можна йти далі! Спростіть тему, «витягніть» з неї найважливіше.

Крок другий

Формуємо власну позицію щодо теми. Якщо в умові завдання звучить: «Підтримайте або спростуйте думку», маємо щонайменше три шляхи, якими можна піти:

1)     Погодитися цілком із думкою(ідеєю), висловленою у темі.

2)     Не погодитися зовсім із думкою (ідеєю), запропонованою в темі.

3)     Частково погодитися, а частково не погодитися.

Якщо ж  завдання звучатиме: «Викладіть Ваш погляд на цю проблему», то алгоритм думок буде дещо інший:

1)     Зосередьтесь, спробуйте згадати все, що ви знаєте про цю проблему.

2)     Визначтесь з власною позицією щодо проблеми (підтримую, не підтримую, частково підтримую).

3)     Мої ідеї щодо вирішення проблеми.

Крок третій

Розташування частин твору :

АЛГОРИТМ

Теза. Я думаю так!

Аргумент 1. Я так думаю, тому що..

Приклад до аргументу 1. Мої міркування найточніше ілюструє такий приклад…

Аргумент 2. Я думаю так ще й тому, що…

Приклад до аргументу 2. Мій аргумент найточніше може проілюструвати такий приклад…

Загальний висновок.

 

Крок четвертий

Послідовне написання частин твору

Теза – це ідея, думка, яку ви будете доводити всім подальшим твором. Це те, що ми «витягуємо» з теми, намагаючись зрозуміти її, всебічно осмислити.

За умовами тестового завдання ви повинні забезпечити тезу аргументацією (доводами, підтвердженнями на користь істинності саме вашого погляду на ту чи іншу проблему). Зауважте, аргументування – це етап, який іде після формулювання тези й до надання прикладів.

Щодо прикладів, то доречно один подати з літератури або інших видів мистецтва, другий – з історії або з суспільно-політичного життя, або ж з власного життя.

До прикладів є чіткі вимоги: перший приклад має бути з літератури (не обов'язково української) або інших видів мистецтва, другий — історичний факт або випадок із життя.

НЕ можна використовувати два приклади з літератури або два з історії — вони мають бути ОБОВ'ЯЗКОВО різними. За кожен можна отримати по 2 бали. Ідеальний комплект — приклад з української літератури  + приклад із життя (завжди є універсальний друг-сусід-однокласник, із яким сталася повчальна історія, яка доводить, що…).

Крок п’ятий

Перечитуємо написаний твір. Замінюємо, де потрібно, повтори, виправляємо помилки тощо. Якщо не знаєте правильного написання слова, заміть його на слово-синонім або ж перефразуйте речення. Простежте, щоб використані вами в наступних реченнях займенники не мали стосунку до кількох слів із попереднього речення. І ще. Старайтесь логічно бувати речення. Не захоплюйтесь складними синтаксичними конструкціями навіть тоді, коли знаєте всі правила пунктуації.

Лайфхак . Усе ще не можеш дібрати приклад із літератури? Універсальними романами, де є приклади всього на світі, є «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» П. Мирного

Приклади мають бути чіткими, а тому запам'ятай «триєдність»: конкретна людина + ситуація + аргументація, чому приклад ілюструє аргумент. Із літератури це буде: персонаж (звісно, ще вказати автора й назву твору) + епізод, який із ним стався (не переказуй текст детально) + доведення доцільності прикладу.

 У прикладі з життя дотримуємося триєдності: конкретна людина з іменем + випадок, що стався + чому це доцільно до аргументу.

Фрази-кліше, які можуть вам стати у пригоді

1.     Вводимо тезу:

Я вважаю, що…

На мою думку,…

На моє глибоке переконання,…

Переконаний, що важко не погодитись з тим…

Цілком справедливим буде твердження..

Я не погоджуюсь…

Хочу піддати сумніву..

Мені здається..

Переконаний/а…

2.     Аргументи:

Щоб підтвердити свою думку…

На підтвердження виправданості своєї позиції наведу такий, як на мене, переконливий аргумент.

Які ж аргументи можуть бути запропоновані на користь мого погляду (думки, ідеї) стосовно…? Наведу декілька, як на мій погляд, найпереконливіших. Передусім.. Крім цього…

Доказом цього може бути…

Тому що..,

3.     Приклади

Наприклад:

Яскравим прикладом цієї ситуації може бути історія…

Прикладів, які наочно підтверджують запропонований аргумент, безліч. Зупинюсь на одному.

Прикладом може слугувати…

Для прикладу…

4.     Висновок

Отже,..

Таким чином, …

Підсумовуючи сказане, хотілося б ще раз наголосити…

Завершуюючи свій шлях пошуку відповіді на питання, хотів би підкреслити…

Узагальнюючи,…

 Створіть усний твір за даною темою.


Урок 44

 Тема. Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. Правила графічних скорочень

1.     Перегляньте відео урок Написання складних слів разом, окремо, з дефісом за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nKBPuSsBHuI&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект, виконайте завдання

2.     Перегляньте відео урок Правила графічних скорочень за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=lhh1lN7Fors&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект, виконайте завдання

3.     Виконайте вправи:443,446, 453, 456.Українська мова 10 клас 

4.     Домашня робота: параграф 41-42Українська мова 10 клас 

5.      Підготовка до ЗНО https://navsi200.com/videos/skl-prykmetnyky/

 



Урок 43

Тема. Правила перенесення слів з рядка в рядок.

1.     Виконайте тести Написання слів іншомовного походження  за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7802513

2.     Перегляньте відео урок Правила перенесення слів з рядка в рядок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xRqdRenpDeo&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

3.     Виконайте вправи 481 (усно), 482 (усно), 484, 485, 486Українська мова 10 клас 

4.     Домашнє завдання: параграф 45, вправа 489Українська мова 10 клас 

Підготовка до ЗНО https://navsi200.com/videos/perenos/


Урок 42

 Тема. Написання слів іншомовного походження. Правило “дев’ятки”

1.      Виконати тести  Уживання великої літери за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6449291

2.      Запам’ятати У чинному правописі забороняє писати літеру «і» в запозичених загальних назвах після 9 приголосних, а саме: д, т, з, с, ц, ж, ш, ч, р — перед наступною літерою, що позначає приголосний звук (крім «й»): сигнал, динамо, режим, дизель, зиґзаґ, принтер тощо

3.      Перегляньте відео урок Написання слів іншомовного походження. Правило “дев’ятки”за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=_yhk78izNS4 ,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

4.      Виконайте вправи 427(усно), 427, 428, 430,432Українська мова 10 клас 

5.      Домашнє завдання: параграф 40 ,вправа 435Українська мова 10 клас 


Урок 41

Тема. Уживання великої літери

1.      Виконайте тести Правопис префіксів і суфіксів  за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5453852

2.     Перегляньте відео урок Уживання великої літери https://www.youtube.com/watch?v=cyrQQ00nGbU&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

3.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас 416 (усно), 417 (усно), 419, 420, 422

4.     Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 39 , вправа 424

Підготовка до ЗНО https://www.youtube.com/watch?v=Z6NC0X22Eo4&ab_channel=%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%96%D0%B4%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96



Урок 40

Тема. Правопис префіксів. Правопис суфіксів

1.        Виконайте тести Подвоєння та подовження приголосних за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6713396

2.        Перегляньте відео урок Правопис префіксів https://www.youtube.com/watch?v=X0tD2EjYDmE&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

3.        Перегляньте відео урок Правопис суфіксів https://www.youtube.com/watch?v=76KpFRIx0XI&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект

4.        Виконайте вправи 394, 395, 396, 397 Українська мова 10 клас

5.        Домашнє завдання:параграф37 вправа 400 Українська мова 10 клас


Урок 39

Тема.  Подвоєння та подовження приголосних

1.     Виконайте тести Спрощення приголосних за покликанням  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2890323

2.      Перегляньте відео урок Подвоєння та подовження приголосних за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=6vELu8B_bPg&ab_channel=%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%96%D0%B4%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.      Виконайте вправи Українська мова 10 клас 380, 381, 383 (усно), 384, 385

4.     Домашнє завдання Українська мова 10 клас параграф 36, вправа 387


Урок 38

Тема. Спрощення приголосних

1.     Виконайте тести Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3544117

2.     Перегляньте відео урок Спрощення приголосних  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=iGyfri5XmZk&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання

3.      Виконайте вправуУкраїнська мова 10 клас369, 370 (усно), 371,372,378

4.     Домашнє завдання Українська мова 10 клас параграф 35, вправа 377



Урок 37

Тема. Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові. Зміна приголосних при збігові їх у процесі словотворення

1.     Виконайте тести Апостроф. Позначення  м’якості приголосних https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1045681

2.     Перегляньте відео урок Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові. Зміна приголосних при збігові їх у процесі словотворення за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=MKJlxNaHXsI&t=3s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас348, 349, 351, 359 (усно), 360 (усно), 361, 362

4.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 33-34, вправа 367


Урок 36

Тема. Написання формального есе «Чого варто уникати в спілкуванні»

1.     Перегляньте відео за покликанням  Як писати есе? Формальне і вільне есе https://www.youtube.com/watch?v=oU263BX0fSk&ab_channel=%D0%86%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9F%D0%BE%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0

2.     Написання формального есе «Чого варто уникати в спілкуванні»


Урок 35

Тема. Апостроф. Позначення  м’якості приголосних

1.     Виконайте вправу 332, 333 (усно).

2.     Перегляньте відео урок Позначення  м’якості приголосних за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xg8A9Re4Z7s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Перегляньте відео урок Апостроф Повторення вивченого у І семестрі https://www.youtube.com/watch?v=6GN1eLXEA8s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

4.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас334, 335 (усно), 336, 337, 338

5.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 32, вправа341


Урок 34

Тема. Ненаголошені е, и в корені слова

1.     Виконайте вправу 323.

2.     Перегляньте відео урок Ненаголошені е, и в корені слова за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=v71lrn63aho&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправиУкраїнська мова 10 клас 324, 325, 326, 327, 330

4.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 31


Урок 33

Тема. Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії.

1.     Виконайте вправу 301.

2.     Перегляньте відео урок Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії  за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=crkZ4J6p8nk , зробіть конспект та виконайте запропоновані завдання.

3.     Виконайте вправи Українська мова 10 клас 303, 308, 315 (усно), 314, 318

4.     Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 29-30,  вправа 321

 



Урок 32

Тема. Контрольна робота. Практична риторика. Орфоепічна норма

1.    Переглянути відео урок Узагальнення і систематизація «Орфоепічна норма» за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=XnL5RFmjlIM&list=PLsWyMT6uUTrdeqff-Kc1L_6-AKopTkPOt&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD

2.    Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7557613

3.    Домашнє завдання Повторити Орфографію


Урок 31

Тема. Складні випадки наголошування слів

1.    Перегляньте відео урок Складні випадки наголошування слів

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OMwQfVPZsIk&ab_channel=%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%83%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8 , зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  294, 295, 297

3.    Домашнє завдання повторитиУкраїнська мова 10 клас  параграф 24-27


Урок 30

Тема.  Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів. Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний  наголос

1.    Перегляньте відео урок Наголос. Основні правила наголошування слів

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=OJc-rcx2cCM&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  282, 283, 284, 285, 287

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 27, вправа 291


Урок 29

Тема.  Основні правила вимови приголосних звуків

1.    Перегляньте відео урок Основні правила вимови приголосних звуків

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=NFkSEeewU98&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  274, 275, 276, 277

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 26, вправа 279


Урок 28

Тема.  Основні правила вимови голосних звуків

1.    Перегляньте відео урок Основні правила вимови голосних звуків

за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=zBJsqLz7jw0&t=4s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  271, 272, 273

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 26


 

Урок 26 -27

Тема.  Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник Поняття милозвучності

Чергування у//в, і//й

1.    Перегляньте відео урок Орфоепічна помилка. Поняття милозвучності за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=dSepICqAesA&t=2s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  247, 248, 250, 253

3.    Домашнє завданняУкраїнська мова 10 клас параграф 24-25, вправа 255



Урок 25

Тема. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія

1.    Перегляньте відео урок Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=UlEsSa9M_T8&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

2.    Виконайте вправи 236, 237, 238, 239, 241

3.    Домашнє завдання параграф 22, вправа 244



Урок 24

Тема. Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір

1.    Опрацюйте теоретичний матеріал

Комунікативна тактика — зумовлені стратегією мовленнєві кроки, що в сукупності дають змогу досягти головної комунікативної мети.

Комунікативна стратегія — головна лінія мовленнєвої поведінки в межах конкретної комунікативної події, що визначається загальною метою комунікації, ситуативним контекстом і уявленнями про адресата.

Мовленнєва комунікація — це процес спілкування за допомогою мови.

Мовленнєвий акт — цілеспрямована мовленнєва дія.

Типи мовної комунікації визначають за низкою ознак:

1. Умови спілкування:

а) пряме, або безпосереднє, спілкування з активним зворотним зв’язком (наприклад, діалог) і з пасивним зворотним зв’язком (наприклад, письмове розпорядження тощо);

б) опосередковане спілкування (наприклад, виступ по радіо, телебаченню, у засобах масової інформації).

 2. Кількість учасників:

а) монолог (мова однієї людини);

б) діалог (мова    двох людей);

в) полілог (мова кількох людей).

3. Мета спілкування:

а) інформування;

б) переконання (включаючи спонукання, пояснення тощо);

в) розвага.

4. Характер ситуації:

а) ділове спілкування (бесіда, переговори, інтерв’ю тощо);

 б) наукове спілкування (доповідь на конференції, лекція, дискусія тощо);

 в) побутове спілкування (розмови з близькими людьми і т. п.).

Дослідження-характеристика

Прочитайте уважно текст. Оцініть мовленнєву ситуацію, представлену в тексті.

— Чому ти сердишся й ображаєшся? Чи не краще заспокоїтися й пробачити? — запитав Учитель.

— А чому я повинен робити йому ласку й прощати його, він же... — хотів було виправдатися учень.

— Пробач, що перебиваю тебе,— сказав Учитель.— Дозволь поставити тобі два запитання, і тоді я відповім на всі твої «як» і «чому».

Учень ствердно кивнув.

— Тобі добре, коли ти гніваєшся й ображаєшся? — запитав Учитель.

— Ні, звичайно ж,— відповів учень.

— Так кому ж ти робиш послугу, коли завдяки незлобності, спокою й прощення робиш собі добре?

— Але скажіть, як можна не ображатися? Це ж так важко.

— Ти головне зрозумій, що кожен раз, коли ти захочеш ударити когось хлистом засудження або образи, першим, замахуючись, ти вдариш себе.

Дайте характеристику описаній мовленнєвій ситуації за планом:

1. Умови спілкування.

2. Кількість учасників.

3. Мета спілкування.

4. Характер ситуації.

5. Ефективність спілкування.

 

2.             Перегляньте навчальне відео за покликанням Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. https://www.youtube.com/watch?v=-d88bd8jZXI&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, зробіть конспект

3.             Виконайте  усно вправи 214, 215, 221, 226, 228

4.             Домашнє завдання параграф 20-21

 

Урок 23

Тема. Написання формального есе (есе-дослідження) «Екологія мовлення»

1.    Перегляньте відео за покликанням  Як писати есе? Формальне і вільне есе https://www.youtube.com/watch?v=oU263BX0fSk&ab_channel=%D0%86%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9F%D0%BE%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0

2.    Написання формального есе (есе дослідження) «Екологія мовлення»

Урок 21-22

Тема. Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту до виступу.

Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту

1.    Опрацюйте матеріал презентації Текст як одиниця спілкування, виконайте запропоновані завдання, зробіть конспект.

2.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=gg9fxRwuSiw&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  https://www.youtube.com/watch?v=j4_WFCdg4Go&t=40s&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, доповніть свій конспект новим матеріалом

3.    Виконайте  усно вправи 202, 203,204, 205, 206, 207

4.    Домашнє завдання параграф 19, вправа210

 


Урок 20

Тема. Складання діалогу «Культура мовлення пов’язана з культурою мислення»

1.    Скласти діалог на тему «Культура мовлення пов’язана з культурою мислення»  

Приклад діалогу

-  Привіт.
 - Привіт.
 - Скажи, а чому ти зі мною спілкуєшся?
 - Ти дуже цікава людина та дотримуєшся культури мовлення.
 - Ти теж. Мене дуже приваблюють люди, які дотримуються певних етичних правил у своєму спілкуванні.
 - А як ти розумієш вислів "культура мовлення"?
 - Ну, це сукупність якостей, до яких належать : точність, зрозумілість, виразність, правильність...
 - Так, а ще - чистота мови, багатство та різноманітність.
 - А який співрозмовник для тебе найкращий, він повинен дотримуватися лише культури мовлення?
 - Ні, ще - культури поведінки.
 - Так, я згодна з тобою. Це теж дуже важливо.
 - Культура спілкування формується багатьма поколіннями.
 - Тому кожен повинен не лише зберігти, а й примножити спадщину предків.


Урок 19

Тема. Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту.

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=v-mtJVI6w2A&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, https://www.youtube.com/watch?v=_uwh64UG1YU&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD  та зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  192, 193, 194, 195, 196, 197 – усно

3.    Домашнє завдання параграф 18, вправа 199

 


Урок 18

Тема. Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця.

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SZX0yrzJiIU&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  та зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  177, 178, 179, 180, 181, 182,184, 185 – усно

3.    Домашнє завдання параграф 17, вправа 190

Урок17

Тема Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець(адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування.

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=RlJ2FahX5EE&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,  та зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  167, 168, 169, 170, 171, 172 – усно

3.    Домашнє завдання параграф 16, вправа 174

 

Урок 16

Тема. Практична риторика. Риторика як мистецтво, наука, навчальна дисципліна

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=BBzTkk_oc5Q&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD, та зробіть конспект

2.    Виконайте вправи  157, 158, 159, 160, 161, 162 – усно

3.    Домашнє завдання параграф 15

 

Урок 15

Тема. Контрольна робота1. «Вступ. Лексикографія.Поняття норми в сучасній українській мові. Лексична норма»

 Виконати тести за покликанням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3007734

 


Тема. Утвердження лексичної норми в словниках української мови

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=BUUkZ8FnX0s&ab_channel=%D0%A3%D0%A0%D0%9E%D0%9A%D0%98%E2%81%84%D0%97%D0%9D%D0%9E%E2%81%84%D0%94%D0%9F%D0%90,   та виконайте  запропоновані завдання, зробіть конспект

2. Виконайте вправи 147, 148,150, 151

3.             Домашнє завдання: виконати вправу 155, повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольної роботи       


 Урок 13

Тема. Уживання слів фразеологізмів відповідно до їхнього стилістичного забарвлення

2.    Перегляньте відео за покликанням https://marusichnatalia.mozello.com/produkcja/1-kurs/frazeologzmi-stilstichn-mozhlivost-vikoristannja/,   та виконайте  запропоновані завдання, зробіть конспект

2. Виконайте вправи 139, 140,141

4.             Домашнє завдання: виконати вправу 143       


Урок 12

Тема. Усний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.

І. Вступна бесіда

► Прочитайте слова Максима Рильського. Як ви їх розумієте?

ХТО НЕ ШАНУЄ СВОЄ МИНУЛЕ, ТОЙ НЕ ГОДЕН СВОГО МАЙБУТНЬОГО

Напевно, у кожній родині є сімейні реліквії, святині, що передаються з покоління в покоління. Це ніби пам’ять роду. Серед них і «живописне, мозаїчне або рельєфне зображення Бога чи святого, якому поклоняються». Назвіть цю реліквію за поданим тлумаченням (ікона). Чи є у вашій родині образи-обереги? Як ви до них ставитеся? (Стратегія «Обмін думками»)

Про що може бути текст, що має назву«Ікона»? (прогнозування змісту тексту за його назвою)

► Послухайте текст і порівняйте його зміст з вашими уявленнями. Чи справдилися ваші очікування?

 ІІ. Читання тексту

ІКОНА

Роман стрімко переступив поріг бабусиної кімнати. На підвіконні затишно буркотіло радіо. Бабусі й не видно було за ковдрами, подушками. Коли вона й не спить, однаково лежить із заплющеними очима, піднімається дуже рідко. Лице акуратне, дрібненьке, схоже на квіточку.

Роман підступив до столу з гарною, святково-легенькою скатеркою. На столі пишалась дешева, темно-синього скла ваза, лежав псалтир, якісь ліки. Стояла прикрита рушником ікона. Роман узяв її, задерев’яніло засунув за полу і, не глянувши на стару з її подушками, рвучко направився геть.

Увечері Роман відніс ікону Павлуші Ханенку. Отому, що в Канаду до родичів виїхав, як тільки стало відомо, що вже можна і нічого за це не буде. А тепер от погостювати приїхав. Каже, що в тамтешніх українців така туга за батьківщиною, що мати якийсь сувенір з рідної України — їм за велике щастя. Хоч рушник вишиваний. Хоч ікону. І гроші вони за це ладні заплатити.

Роздивившись принесену Романом ікону, «канадець» Ханенко поклав її на стіл.

— Чи ти мене хочеш одурити, чи хто тебе кинув? — верес-кнув він.— Дивись.

Ханенко поклав бабусину святиню на стіл, піддів ікону зі зворотного боку ножичком, і на темному дереві забілів папірець із рівними рядками друкованих літер. «.під впливом інженери. згідно з якими архітектурний стиль.»

— Хтось узяв рівненьку дощечку,— пояснював Ханенко,— наклеїв репродукцію з журналу, а потім лаком покрив. Вийшло непогано,— хмикнув,— але на продаж не йде. Тобто,— поправився,— на сувенір не згодиться.

Коли увечері повернувся брат Антон, Роман підійшов до нього:

— Ікону давно продав?

Антон вперся поглядом у темні очі Романа.

— Давно. З рік тому, у місті.

— Нікому не скажу. Половину грошей мені оддаси,— мовив похолоділим голосом Роман і пішов до хати.

— Розказуй хоч усьому кутку, хоч на все село кричи,— насмішкувато крикнув йому в спину Антон.— Грошей тих давно немає. Гроші ті на випускний вечір пішли.

Брати встали один проти одного напружені, як покручі. Якось дивно покликала до хати мати. Бабуся напівсиділа в ліжку. Крилом голубки виглядало з-під хустинки срібне пасмо. Поруч згорбився на стільці батько. Хлопці виструнчились, між ними стала смутна мати з вологим блиском в очах.

— Діти. мої. мабуть, до ранку не доживу.— з натугою вилітали з побілілих уст слова.— Довго я. ходила. по цій землі. Живіть і ви. довго. Ікону бережіть. І вона. вас. оберігатиме. (362 сл.)(За С. Соловйовим).

III. Бесіда за змістом прочитаного

Орієнтовні питання бесіди

1. Коли відбуваються події, описувані в тексті, і де?

2. Навіщо Роман узяв ікону зі стола?

3. Чому хлопець не зміг її продати?

4. Кого підозрював Роман у крадіжці справжньої ікони? Чому?

5. На що онук витратив гроші, виручені за продаж украденої у бабусі ікони? Як це його характеризує?

6. Що відчув Антон, коли був викритий у крадіжці ікони? Які слова парубка на це вказують?

7. Як умираюча бабуся ставилася до ікони? Які слова це підтверджують?

8. Якою автор зображує бабусю? З чим порівнює її лице? Про що свідчить опис кімнати бабусі?

9. Які риси вдачі виявили обоє братів через свою готовність продати родинну реліквію. Як автор ставиться до хлопців? А ви?

10. Назва тексту відображає тему чи основну думку?

11. Як ви розумієте значення слова «духовність»?

12. До якого стилю мовлення належить текст?

IV. Складання плану

Орієнтовний план

І. Бабусина ікона за полою.

II. Невдала спроба.

1. У «канадця» Павлуші Ханенка.

2. На сувенір з рідної України не згодиться.

3. Розмова братів.

III. Передсмертне напуття.

 V. Мовний аналіз тексту

Словникова робота

1. Тлумачення слів.

Пола — край кожної з половини одягу (пальта, піджака), що розгортається спереду.

З-під поли — таємно щось робити.

Сувенір — подарунок на згадку; річ, пов’язана зі спогадами про когось, що-небудь.

Репродукція — фотографічне або поліграфічне відтворення зображень друкованого тексту, творів живопису, карт, фотознімків.

Куток — (розм.) місце проживання, житло; частина якої-небудь території, місцевості.

Покруч — (перен., зневажл.) нікчемна людина, що має негативні риси характеру й викликає відразу; виродок.

2. Добір синонімів.

Стрімко — швидко, стрімливо, скоро, хутко, бистро, прудко, шпарко, гінко, мерщій, стрілою, вихорем, вихорцем, поривно.

Задерев’яніло — нерухомо, непорушно, незрушно рідше, недвижимо рідше, недвижно рідше, завмерло підсил,, застигло підсил., мертво підсил.; заклякло, закам’яніло [закаменіло рідше], скам’яніло [скаменіло рідше], окам’яніло рідше, задерев’яніло, одерев’яніло, дерев’яно, заціпеніло, закостеніло, помертвіло; задубіло.

Верескнув — закричав, скричав, прокричав, крикнув, криконув підсил. зарепетував, прорепетував, загорлав, загорланив, залементував, виснув [вискнув], завищав, вереснув [верескнув], заверещав, скрикнув.

Ладні — згодні, готові.

З натугою — напружено, з напругою, напруженістю, зусиллям, силкуванням рідше, натугою підсил., потугою підсил., надривом.

Виструнчились — витягнулися, витяглися, випрямилися, підтяглися, підтягнулися.

Насмішкувато — глузливо, посмішкувато розм., смішкувато розм.; іронічно; глумливо, знущально; єхидно, саркастично.

3. Робота над засобами художньої виразності.

Крилом голубки виглядало з-під хустинки срібне пасмо. Лице акуратне, дрібненьке, схоже на квіточку. Затишно буркотіло радіо. Пишалась дешева, темно-синього скла ваза. Похолоділим голосом. Вперся поглядом.

 VI. Повторне читання тексту

Слухання тексту і зіставлення його з планом, записаним на дошці; спостереження за мовою тексту.

 VII. Усний переказ тексту

Творче завдання (можливі варіанти)

1. Висловіть власне ставлення до описаних подій. Доповніть текст своїми міркуваннями.

2. Що могло статися далі? Який кінець може бути в цієї історії? Продовжте текст, по можливості зберігаючи авторський стиль викладу подій.

3. Якими ви уявляєте братів? Доповніть текст описом зовнішності хлопців.

4. Чи стосується епіграф уроку головних персонажів твору? Чому ви так вважаєте?

 VIII. Домашнє завдання (на вибір)

► За словником з’ясуйте значення слів «реліквія», «меркантильність», «духовність».

 

 Урок 11

Тема. Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів

 

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=yEFd1Lx8CJk&ab_channel=%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%97%D0%9D%D0%9E,

 https://www.youtube.com/watch?v=Se-PMIk9XTE&ab_channel=%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%97%D0%9D%D0%9E,  та виконайте  запропоновані завдання, зробіть конспект

2. Виконайте вправи 122, 123,124, 125

3.             Домашнє завдання: виконати вправу 128, виконати тести       https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8138161

 Урок 10

Тема. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів  у невластивому їм значенні.

1.    Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=SrBjSmEKY0k&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD,

https://www.youtube.com/watch?v=07FCyhua7uw&ab_channel=ZNOUA

 та виконайте  запропоновані завдання, зробіть конспект

2. Виконайте вправи 114, 115,116

3.             Домашнє завдання: виконати вправу 119

 

Урок №9

Тема. Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів

 

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Wy2hrJB1qcA&ab_channel=%D0%9E%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%97%D0%9E%D0%A8No130

 та виконайте  запропоновані завдання, зробіть конспект

2. Виконайте вправи 103, 104,105

3.             Домашнє завдання: виконати вправу108, виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6084467

  Урок №8

Тема. Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=scigg_eN4qs, зробіть конспект

2. Опрацюйте матеріал підручника Українська мова 10 клас параграф 9, зробіть конспект

3. Виконайте вправи 93,94, 96 (усно) письмово - 95, 97, 98

Домашнє завдання: вивчити конспект, виконати вправу 100.

Урок №7

Тема.Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення.

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0, зробіть конспект.

2. Опрацюйте матеріал підручника Українська мова 10 клас параграф 8

3. Виконайте вправи 80, 81, 82 (усно), письмово - 83,86

Домашнє завдання: вивчити конспект, виконати вправу 90.


Урок №6.

Тема. Діагностична контрольна робота. Диктант.

Вересень

Літо збігло, як день, і з невлежаного туману вийшов синьоокий, золоточубий вересень. Він причепив до свого бриля червоний з вологістю кетяг калини й нитку бабиного літа, заглянув до нашої школи, завзято вдарив у дзвін та й пішов поміж садами в степи крутити крила вітряків.

    Я нетерпляче ждав, коли вересень сполохає над селомранковий сон чи напівсон отим дзвоном, що пробивається навіть на хутори. І от над хатами урочисто, густо обізвалася мідь, вона злякала на позолочених церковних хрестах гайвороння і всюди-всюди порадувала босоноге школярство.

    Ні, це не дзвін, а мої надії бентежно запасмились наді мною і в мені. Вони тепло вихоплюють малого з подвір’я на лебедині крила та й несуть через діброви, села, ріки  до того казкового міста, де скільки хочеш читай книжок і вчися аж на вчителя.

    Ураз усе покращало біля мене: і ясени з блакитними тінями й зеленим шумом, і нагорблена клуня з чотирма вітрами, і скрипливі ворота, од яких піде в щось гарне моя дорога, і маківки, що бринять і бринять на городі, і навіть ледачі гарбузи, що повдягали різнобарвні сорочки та й, лежачи, вихваляються ними.

 

(180 слів)                                                                    За М. Стельмахом

Урок №5

Тема. Лексична норма. Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту.

1. Перегляньте відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Ei5jso-ygM0, зробіть конспект

2. Опрацюйте матеріал  підручника Українська мова 10 клас параграф 6-7, зробіть конспект.

3.Виконайте вправи 61, 62, 63, 64, 65 (усно)

4. Письмов виконайте вправу 66, 69, 72.

Домашнє завдання: виконайте вправу 77


Урок № 4

Тема. Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм.

1. Перегляньте відео за покликанням 

https://www.youtube.com/watch?v=QqBHBEUFFuQ, зробіть конспект

2. Виконайте  вправи 40,41, 42, 43 (усно) (підручник Українська мова 10 клас)

3. Письмово виконайте вправи 45, 46

Домашнє завдання: виконати вправу 49

Урок № 2-3

Тема. Інформативна й нормативна функції словників.Основні типи словників. Довідкові медіаресурси

1. Переглянути відео урок за покликанням 

https://www.youtube.com/watch?v=0Xx25iaCHLU

2. Виконайте вправи 16, 17 (усно) (підручник Українська мова 10 клас)

3. Письмово виконайте вправу 18, 29, 32,34

Домашнє завдання: виконати вправу 36

Урок №1

Тема.Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у  тому числі на електронних носіях).

1. Переглянути презентацію за покликанням сучасні лексикографічні джерела
та зробити конспект.
2. Виконати вправу 5(усно) (підручник Українська мова 10 клас)
3. Виконати вправи 8, 9 (підручник Українська мова 10 клас)
Домашнє завдання: виконати вправу 12

Немає коментарів:

Дописати коментар